tirsdag 26. mars 2019

Penger på boks med tutorial - NYHETER

Her har jeg puttet penger i en blikkboks og pyntet den med kork og hamp.


Du finner mange nye kork-nyheter hos Kort og Godt nå. 
Her har jeg blant annet brukt kork-ark som jeg har dekket boksen med.
Du finner "steg-for-steg" lengre ned i innlegget.


Øverst og nederst på boksen har jeg pyntet med forskjellig hamptråd.
Stempelet er også en del av det nye sortimentet hos Kort og Godt.


Her kommer en enkel forklaring på fremgangsmåten. 
(Dette er ikke noe jeg har funnet på selv, men har sett dette tidligere på nett).

Start med å åpne en blikkboks i den "gale" enden. Med dette beholder du hempen øverst på boksen.


Legg i det du ønsker skal være i boksen.


Tegn en sirkel rundt boksen på et vanlig ark. Tegn også en sirkel som går 1 - 2 cm lengre ut.


Klipp ut rundt den største sirkelen.


Klipp ut som vist på bildet under. 


Fest dobbeltsidig tape nederst på boksen og bøy kantene opp mot tapen.


Skjær/klipp ut papir eller kork som dekker boksen.
Jeg staset ut en sirkel som var like stor som boksen og limte denne i bunnen.


Pynt i vei og lykke til!


Ha en fin dag!
Klem fra 
Randi

Materiell fra Kort og Godt:
Hamp og tråd:
Dekor og pynt:
Ark:
Blomster:
Die:
Stempel:

Ingen kommentarer: