tirsdag 19. mars 2019

Konfirmasjonskort med 3D effekt


Så var det min tur igjen til å komme med inspirasjon.

Det er snart konfirmasjonstid mange steder rundt i landet, og jeg har derfor laget et konfirmasjonskort denne gangen.
Kortet har en str. på 13x16 cm.


Kortet har fått en fin 3D effekt ved at jeg har stanset ut rammer ved hjelp av de rektangulære diesene og brukt strimler av mosegummi mellom. Mosegummien kutter jeg i passe brede strimler og limt på med dobbeltsidig tape.


Jeg stemplet denne tøffe mikrofonen på panelet som ligger bak alle rammene. Under rammen og panelet med stempel på har jeg enda et panel av mønsterpapir, med et panel av kartong under.


"konfirmant" har jeg stanset ut i sort glitterkartong og limt på en bit overhead papir for å stive den opp over "hullet".


Jeg har splattet litt med sort for å bygge videre på de splattene som er på stempelet.


Dette stempelet med mikrofonen er fin å bruke både fargelagt, og ufarget som her.



Inni har jeg brukt tekst stempler fra samme stempelplate som mikrofonen.


Også inni har jeg splattet litt med sort for å ta opp igjen effekten fra forsiden av kortet.



Det er den samme diesen jeg har brukt her til "tekstfeltet" som jeg brukte å lage rammene med, bare der brukte jeg 3 forskjellige str.


Kort&Godtprodukter jeg har brukt:
Mønsterpapir: Symfoni Beige og Symfoni Turkis

Håper dette kan være til inspirasjon.
Lag deg en fin tirsdag.
Hilsen Randi Elisabeth

Ingen kommentarer: