lørdag 22. oktober 2022

Du grønne og bittelitt glitrende…

 


Når jeg jobber med dies, syns jeg det er morsomt hvis jeg greier å bruke både det jeg stanser ut og den biten jeg stanset ut ifra. Særlig når jeg lager bakgrunnspapiret selv. Eller, jeg har jo ikke laget selve kartongen, asså! Denne gangen ble resultatet to julekort - begge med utgangspunkt i samme die. 

Produkter brukt:
Dies - 304 og 239
Stempler - M442 og M443
Halvperler



1. Lag en bakgrunn med blekk og svamp.

2. Stans ut.

3. Her er utgangspunktet for de to kortene.

KORT 1

1. Stemple med embossingblekk og varm opp. 
På dette kortet lot jeg med vilje en del pulver bli strødd løst rund 
på kartongen som fortsatt er litt fuktig av blekket. 
På den måten ble embossingpulveret til snø-prikker.

2. For få få noen større «snøfnugg», splæsjet jeg med hvitt blekk.

3. Et &-tegn fra denne alfabetdien knytter sammen teksten.

4. Jeg pyntet kortet med både symaskinsøm, noen tekststriper 
og hvite prikker tegnet med hvit penn.

KORT 2

1. Stemple tekst nederst på kortet. 
Husk å måle slik at du får plass til juletreet også.

2. Stans ut juletreet i mosegummi også. 
La sirklene bli inni biten. Da blir det lettere å montere det etterpå.
Ta lim på sirklene. 

(I klokskapen etterpålys ser jeg at det hadde vært mye lurere 
om jeg helt fra starten av hadde limt hele det grønne bakgrunnsarket 
på mosegummi før jeg stanset ut treet… 
Sånn går det når jeg finner på ting underveis… 🤪)

3. Lim sirklene på det stemplede arket
og pynt noen av de minste prikkene med halvperler.


4. Gi kortet litt «tyngde» i bunn ved å svampe med litt grønt blekk.











Ingen kommentarer: