torsdag 28. april 2022

Si det med rååååsa


Jeg har lenge hatt lyst til å leke litt med heksagon-dies-settet, og i dag fant jeg en måte å bruke det på! Jeg tok utgangspunkt i en bakgrunn laget med en stensil og svamping med blekk. Jeg tror det var lurt å velge en bakgrunn som ikke var for "rotete" i uttrykket, for det ble plutselig mange biter! Blar du deg nedover i innlegget her, deler jeg noen trinn-for-trinn-bilder. 




1. Slik så bakgrunnen min ut.


2. Så delte jeg den opp ved å stanse ut ett og ett heksagon. Jeg startet med det som er helt, og så jobbet jeg meg utover fra det.


3. Så limte jeg alle delene på en hvit kartong - bortsett fra den hele delen. Den hadde jeg andre planer for...


4. Først stemplet jeg en bursdagstekst som jeg måtte maskere litt, fordi den egentlig var for stor. Men med litt maskeringstape over deler av stempelmotivet, ble det så bra så. 


5. Så monterte jeg tekstpanelet på kortet med limputer for å løfte det litt opp og fram. Jeg fant også litt hyssing og pakkebånd for å pynte kortet uten på en enkel måte. Og så snek det seg jammen meg med en blomst til sist - som selve stjerna på kortet, lissom (åsså jeg som har et "Jeg bruker aaaaldri blomster på korta mine-image å holde vedlike!)! 



Produkter brukt: 







 

Ingen kommentarer: