torsdag 6. juni 2024

Til konfirmanten

Hei og hopp. I dag deler jeg et konfirmasjonskort som er enklere enn det ser ut til, og som gikk overraskende raskt å lage. Noen ganger er det akkurat det man trenger. 

Jeg startet med å velge meg ut et motiv fra MA1004. Jeg inksmooshet et par matchende gråfarger på en hvit kortbase og brukte en embossingfolder for å få litt liv og interesse i bakgrunnen. Motivet valgte jeg å sette litt på skrå nederst til venstre, og for å få enda mer dynamikk valgte jeg å få det litt opp fra kortbasen med 3D-teip. 

Klistremerkearkene gjør det veldig enkelt å få på tekster på kort. Jeg brukte Gratulerer fra ST1002 og småstriper fra ST1017. Hvit tekst på svart bakgrunn gjør seg veldig godt som blikkfang. Også disse valgte jeg å få opp fra kortbasen, men her brukte jeg litt lavere 3D-puter. Jeg pyntet litt med svart bling (ST208 og BE107), og vips var kortet ferdig. 

Jeg stanset ut ordet Konfirmant i hvitt, samt bokstavene i navnet på konfirmanten og limte det på en svart konvolutt, som da plukker opp det svarte fra selve kortet. 

Produkter brukt: 

MA1004

ST1002

ST1017

ST208

BE107

Die 368

Die 304

Ingen kommentarer: