lørdag 15. juni 2024

Steampunk-sommerfugl

 


Jeg er ingen Steampunker, så ved første øyekast skremte dette motivarket meg skikkelig... Hvordan skulle jeg klare å bruke det? Men så kikket jeg litt nøyere på både fargene og detaljene og herlighet - motivene er jo skitkule! Og fargekomboen brunt-blått funker alltid. Så - jeg kastet meg rundt og bestemte meg for å bli en Steampunker! Haha, i alle fall for noen timer... :) 

Jeg fant frem noen stempler som jeg syns så litt "steampunk" ut, i tillegg til stjernedien og de veldig praktiske klistremerketekstene. I tillegg fikk jeg en idé om å tørrembosse bakgrunnen. Litt uti prosessen, når jeg skulle klippe ut sommerfuglen, så ble det for detaljert å klippe ut følehornene, så der måtte jeg tenke kreativt... Og kom pluselig på boksen med "støvbærere" - i den perfekte blåfargen til og med! 

Jeg har med andre ord brukt disse K&G-produktene:





TUTORIAL

1. Stemple med hjørnet + prikkene i ulike nyanser brunt. Du kan også stemple med samme blekk flere ganger uten å ta blekk på stempelet hver gang - da vil du automatisk få lysere og lysere nyanse av fargen.

2. Stemple teksten med svart blekk. Hvis du ikke vil stemple hele stempelmotivet, bruker du bare stempelet uten å feste det på en kloss når du stempler. I stedet for presser du stempelet lett med fingrene ned på papiret, sånn at du trykker bare på deler av motivet.

3. Gjør det samme med blått blekk for å hente opp blåfargen fra motivet.

4. Preg hele bakgrunnen. 

5. Stans ut stjerner i kraftkartong.

6. Klipp ut sommerfuglen.

7. Bruk støvbærere som følehorn.

8. Dekorer med halvperler i farger som passer kortet ditt.

9. Bruk klistremerketekster som blikkfang.

10. Montér sommerfuglen på limputer sånn at den liksom "flyr" over kortet.





Ingen kommentarer: