torsdag 1. februar 2024

Her får du en klem...

 ... og litt hipp hipp! På dagens kort har jeg lekt meg litt med ulike teknikker. Jeg er i bunn og grunn en fargelegger, og kort uten motiv syns jeg ofte er vanskelige å lage, men jeg kom meg i mål med dette på et vis. 

Jeg stemplet og embosset blomst og blader på hvit kartong for å lage et slags mønsterark. Over dette svertet jeg med Distress Oxide-blekk. Jeg stanset ut ordet klem i svart kartong og stemplet og embosset tekster i hvitt på svart kartong. So far so good... 

... men så sto jeg fast. De stemplede tekstene syns jeg ble for høye hvis jeg skulle skjære dem til "vanlige" strimler, så da bestemte jeg meg for å klippe rundt. Med kun tekst i tillegg til bakgrunnen syns jeg kortet ble for kjedelig, dessuten fløt den øvre delen av teksten i ingenmannsland. Jeg stanset ut noen blader i vellum og la bak det utstansede klem. Litt bedre, men teksten min fløt fortsatt rundt - jeg trengte et ankerpunkt. Kunne tråd være løsningen? Fant frem tråd i tre forskjellige farger, og ja, det ble bedre. Lagde halvsirkler for letter å kunne surre tråden rundt, og da hadde jeg et fint designelement. Bestemte meg for å lime fast klem og limte de stemplede tekstene oppå die cuten. Mye bedre. Til slutt pyntet jeg med litt diamanter, og vips, så var det ingenting som ikke hørte hjemme og jeg fikk et helhetlig design til slutt.

Produkter brukt: 
M491
DIE 224 - Klem
DIE 334 - Blader
TR-124 - Svart tråd
TR-121 - Gul tråd
TR-122 - Turkis tråd
Diamanter i tre forskjellige størrelser


Ingen kommentarer: