lørdag 25. februar 2023

Hele regnbuen!

 


Jeg elsker farger! Og jeg elsker selvfølgelig regnbuen! Så i dag blir det et kort i alle regnbuens farger - til en sjarmerende 6-åring. 


Produkter fra Kort & Godt: 


1. Kort & Godt selger mosegummi i mange fine farger. Jeg har plukket ut regnbuefargene og sammen med alfabet-dien har jeg stanset ut bokstavene BURSDAG. 

2. Jeg syns disse stemplene er så søte! 

3. Motivet er enkelt og kjapt fargelagt med Sharpie-tusjer. For å "plassere" stempelmotivet, har jeg prikket litt under motivet sånn at det ser ut som om det står på bakken. 

4. Jeg har planer om at mosegummibokstavene liksom skal henge ned fra toppen av kortet, og ser for meg at denne stripe-washitapen kan bli perfekt til dette. Så jeg kutter den i tynnere striper - mine er 1/2" brede. Jeg trenger 7 striper - 1 til hver bokstav.

5. Så markerer jeg med blyant på kortet hvor stripene skal limes på. 

6. Så er tape-stripene montert i litt ulike lengder.

7. Jeg fikk plutselig lyst til å ta igjen regnbuefargene også på øverste del av kortet, så jeg lager 7 nye tape-striper med maskeringstape og limer dem over washitapen sånn at jeg kan fargelegge kartongen mellom tapestripene. 

8. Jeg bruker blekk i regnbuefargene og svamper mellom stripene. Bruk litt kopiark for å beskytte de andre stripene når du svamper.

9. Så limer jeg på mosegummibokstavene. 

10. Ferdig kort - med tekstklistremerker fra Kort & Godt.



Ingen kommentarer: