lørdag 26. februar 2022

Takk - du er bare helt fantastisk

 


Jeg har så mange mixed media-bakgrunner liggende, og har bestemt meg for å bruke så mange som mulig av dem til å lage kort av. Dette kortet er laget med en av dem - forskjellige blekksprayer på akvarellpapir. Jeg vet lissom aldri helt hvordan kortet skal bli når jeg starter. Det blir til underveis og mesteparten av prosessen er etter innfallsmetoden... 

Etter mange forskjellige prosesser, endte jeg opp med et takkekort med både gull og glitter på. 

Jeg har brukt disse produktene: 

Stempler: M313  og M147 (utgått)
Dies: DIE175 og DIE214 og DIE282
Hvite og turkise støvbærere
Sjøgrønn mosegummi med glitter

Hvis du er nysgjerrig på hvordan kortet er laget, kan du se på bildene under her - de viser prosessen trinn for trinn. Er det noe du lurer på, er det bare å ta kontakt. 

1. Jeg brukte en sprayet bakgrunn 

2. Stemplet og embosset i gull 

3. Stanset ut en sirkel midt i bakgrunnen

4. Fant et bakgrunnsark som passet i fargene
(dette er et ark hvor jeg har rullet av overflødig maling 
når jeg har holdt på med gelliplaten min)

5. Stanset ut blomstene

6. Satte de sammen og laget hull i midten

7. Festet noen støvbærere i midten av blomsten

8. Tegnet juksesøm med gel roller, men den ble ikke så synlig...

9. ...så jeg brukte symaskinen også

10. Stanset ut "Takk" i glittermosegummi
Preget deler av en hvit kartong 

11. Stemplet teksten og klippet den ut til to tekststriper

12. Monterte "Takk" og tekststripene sånn at de blir
synlige inne i sirkelen
Limte 3D-tape bak hovedpanelet

13. Monterte det sammen på et hvitt kort, 
og limte på blomsten

14. Og helt til slutt; noen få paljettstjerner til pynt


Jeg håper lekinga mi inspirerer dere til å lage deres egne bakgrunner. 
Ønsker dere en super lørdag! 

Åshild :) 
God lørdag 



3 kommentarer:

Guri sa...

Lekkert kort!

Jorunn`s scrapperier sa...

Så flotte farger og fint med gull detaljer og stor dies tekst

Åshild sa...

Tusen takk, Guri og Jorunn :)