lørdag 27. februar 2016

Pop-up boks til konfirmant

I dag har jeg prøvd meg på en pop-up boks. 
Og som jeg tidligere har skrevet så er jeg veldig glad i sort/hvitt, 
men når jeg tok bildene til bloggen så 
skulle jeg ønske jeg hadde valgt andre farger. 
For som dere ser er det vanskelig å se alle de sorte detaljene. 
Jeg har brukt tre skillevegger i min boks, men det er selvfølgelig 
valgfritt om du vil ha en, to eller tre.  
Alle pop-up elementene er stanset ut dobbelt og limt sammen. 
Til "støtter" har jeg skåret to tynne strimler som er limt sammen.

Fremgangsmåten finner dere etter produktlisten.





108048

Kort & Godt produkter som er brukt:

******************************

Skjær av en kartong ved 15 cm.
Preg langsiden på midten ved 7,5 cm.
Snu kartongen og preg ved 7,5 - 15 - 22,5 og 30 cm


Klipp til en flipp som vist under...


...og klipp halvveis ned i pregekanten.


Ta lim på den lille flippen og lim sammen.


Lag ønsket antall skillevegger i boksen. 
Str. 7,5 x 9,5 cm. Preg 1 cm i hver side og brett inn. Dette blir limekant.


På bildet under er skilleveggene satt inn, 
men her må dere legge godviljen til for det er vanskelig å se 
med sort mot sort.


Så er det bare å pynte boksen. 
De tre nedbrettede kantene har paneler som er 7 x 7 cm, 
mens bakstykket er 7 x 14,5 cm.
Lim gjerne et panel på baksiden av bakstykket også. 
Da stiver du boksen litt mer av. Baksiden er også godt egnet 
til skrivefelt for personlig hilsen.

1 kommentar:

Jorunn`s scrapperier sa...

Wow så flott eske og herlig med alle de svarte figurene som poper opp.
Denne må jeg bare prøve meg på. Takk for at du deler fremgangsmåten