torsdag 20. juni 2024

Kjære konfirmant

Hei og hopp! Jeg har et konfirmasjonskort å dele i dag, det er nok det siste for året - definitivt det siste for sesongen. Det startet med at jeg ville gjøre noe annet med de kule bomullstrådene utenom å lage sløyfer av de. Jeg fant frem en heklekrok i størrelse 2 og lagde noen enkle blomster. 

Jeg hadde ikke lyst til å lime disse blomstene på kortet, så jeg lagde et litt mindre panel til å sette sentrert på kortet med 3D-teip. Jeg brukte en stensil og glitter for å få en litt diskret effekt i bakgrunnen, før jeg brukte en nål og trædde trådendene fra blomstene mine gjennom kartongen. Jeg stanset ut die 345 to ganger; én i vellum og én i en lysegrønn kartong. Jeg trædde disse rundt blomstene mine, lot de overlappe hverandre litt og brukte kun bittelitt lim for å feste dem til panelet på et par strategiske steder. 

Jeg plasserte panelet med 3D-teip midt på en hvit kortbase og stanset ut Konfirmant (die 268) i flere lag rosa kartong og limte dem sammen for dimensjon. Jeg la den rosa die cuten over blomstene, men den syntes veldig dårlig, så jeg stanset ut ett lag i svart kartong som jeg limte oppå, og det gjorde susen. Jeg limte ordet oppå blomstene og brukte en klistremerkebit fra ST1017 til resten av teksten, før jeg pyntet med fasetterte perler. 

Produkter brukt: 

Die 268

Die 345

ST1017

TR-121

TR-107

TR-108

ST178



Ingen kommentarer: