torsdag 9. november 2023

Tiddelibom

Hei. Elin her i dag, med et enkelt julekort med noen snøfulle juletrær. 


Jeg tok treet i Die 323 (dette er et supert sett med mange dies som kan brukes på samme vis som jeg har gjort i dag) og stanset ut fra tre forkjellige grønne mønsterark. Dette er en veldig grei måte å bruke rester på. Jeg gjorde dem snøfulle ved å legge på chunky embossingpulver som jeg smeltet fra baksiden av hvert av trærne. 


Jeg satte trærne i et slags rutenett på kortet og prøvde å få lik avstand mellom alle. Jeg brukte 3D-puter i tre forskjellige høyder for å få litt mer spill i dem. 


Jeg stemplet og embosset en tekst fra M-428 på svart kartong og la noen ekstra striper med kartong bak for dimension, før jeg limte den på to av trærne. 


"Det snør, det snør, tiddeli bom.."
"Tiddeli - hva for noe," spurte Nøff.
"Bom," sa Brumm. "Det er der for at sangen skal bli god å synge. - Det er det det gjør, tiddeli bom.."
"Jeg syns nettopp du sa snør," sa Nasse Nøff.
"Jamen, det var før," sa Ole Brumm.
"Før tiddeli bommet?" spurte Nøff.
"Nøff," sa Brumm, "det var et annet tiddelibom."

Produkter brukt: 

Die 323

M-428

Ingen kommentarer: