tirsdag 29. oktober 2019

Gledelig jul

Det går i julekort om dagen, og jeg koser meg virkelig med de nye juletemplene og dies til Kort&Godt.
I dag vil jeg vise et kort som går i brunt, svart og gull.

Brunt og sort er ikke vanlige julefarger, men sammen med gull synes jeg det blir litt vintage og lekkert.

Jeg har brukt bølgekant dies for å lage den fine gullkanten i glitterkartong og overgangen mellom mønsterpapirene.


"Rudolf" har jeg stemplet med sort på kremfarget kartong, og teksten er embosset med gull.
Stanset ut med oval dies, og laget også en matte i sort.


Brukt 3D puter mellom lagene.


Inni har jeg pyntet med tekst.


Herlig tekst i finfin font.
Tekstfeltet har jeg stanset ut med dies som gir den fine kanten rundt og det "lille ekstra" kontra å bare kutte.


Her har jeg også brukt glitterkartong i gull for å få en fin kant.


Pyntet med tekst på skrivefeltet.


Stemplet og embosset med gull.

Produkter fra Kort&Godt

Mønsterpapir:
Vintage mix 2

Dies:


Glitterkarton:

Stempel:

Straks har vi november på kalenderen og jeg tenker mange av dere er godt igang med julekortene. Håper dere finner inspirasjon her i Kort&Godt bloggen.

Lag dere en fin dag.

Hilsen Randi Elisabeth


Ingen kommentarer: