tirsdag 16. april 2019

Bursdag kort i vårlige farger


I dag vil jeg vise dere et bursdag kort i friske vårlige farger, hvordan jeg lager "forkortede" tags med vimpel dies og bruker motiv stempel uten fargelegging.



På tagsen stemplet jeg først motivet, laget så en maske som jeg la oppå før jeg brukte Distress Oxide til å lage den fargerike bakgrunnen med. Jeg stemplet også noen hjerter som er på den samme stempelplata som jenta, på bakgrunnen for å få litt dybde. Dette er en fin måte å bruke motiv stempel uten å fargelegge.


Tagsene har jeg laget med vimpel diesen, men de var litt for lange i forhold til det jeg ville ha de.


Her har jeg stanset ut en vimpel/tags i orginal lengde.


Så la jeg diesen oppå den utstansede biten, med toppen der jeg ville ha den i forhold til hvor lang jeg ville den skulle være. K&G sine dies har gode "sømmer" slik at det er lett å plassere diesen rett i forhold til de allerede pregede sømmene.


Voila...så hadde jeg en vimpel tags i rett lengde.


Jeg har kun hatt litt lim mellom tagsene på den øvre delen, slik at de får litt "luft" mellom seg nede.


"Gratulerer" har jeg stemplet og brukt hvit embossing på, og festet med 3D puter for å få dybde.


Til sløyfen har jeg brukt både bomullstråd og hamptråd. "Woohoo" har jeg stemplet med samme farge som brukt på tagsen.



Også inni har jeg brukt motiv stempelet, og da valgte jeg å bruke halve jenta og lage det som en "bord".


Her har jeg brukt den samme teknikken som på tagsen på framsiden.


Farget vingene her med samme farge som brukt på tagsene for å ta igjen fargen.

Materialer fra Kort&Godt som er brukt på kortet:

Mønsterpapir:


Tråd:

Stempel::

Dies:

Bær:
PB-254 rosa

Håper du finner litt inspirasjon her, og lag deg en fin dag 🌺
Hilsen Randi Elisabeth

Ingen kommentarer: