tirsdag 4. desember 2018

Pakkelapper - "Steg-for-steg"

Hvorfor ikke lage pakkelappene selv?
Her har du en enkel beskrivelse med "steg-for-steg".


Beskrivelsen finner du nederst i innlegget.


Her har jeg brukt både dies, pyntebær, charms, blomsterfrø og charms.


På baksiden har jeg staset ut en sirkel, svertet med blått rundt kanten og stemplet.


Beskrivelse:

Dette trenger du: 
Dies som vist på bildet under, hyssing, pyntebær, blomsterfrø, charms, hvit kartong, mønsterpapir og en blomst.


Jeg har brukt mønsterpapir: "Harmoni" fra Kort og Godt. 


Stas ut dies som vist på bildet under, og lim på.


Lag to "sløyfer" med hyssing, og lim dette oppå hverandre.  (Se bilde under).
Når jeg fester dette bruker jeg limpistol.


Stas ut noen dies. Svert kantene litt.
Her har jeg brukt mørkebrun og olivenfarge.


Lim så noen av de utstasede bladene oppå hverandre. Her er det bare å prøve seg frem.


Lim på noen blomsterfrø.


Lim på noen pyntebær.


Lim på en blomst til slutt.


Så tar jeg på litt gesso, og til sist fester jeg en charms.


Lager hull med hull-tang og fester hamp-tråd.
Det ferdige resultatet: 


Lykke til!
Klem fra, 
Randi

Produkter fra Kort og Godt: 
Die:
Dekor og pynt:
Hamp og tråd:
Charms og metall:
Stempel:

Ingen kommentarer: