søndag 10. juli 2016

Tutorial Snurrekort




Dagens innlegg er en steg for steg forklaring på hvordan jeg satte sammen snurre-kortet jeg publiserte i går. Den er satt sammen av bilder jeg tok underveis, da jeg laget kortet. (Vil presisere at denne typen kort er laget av flere før meg, og jeg vet dessverre ikke hvem som er den riktige "oppfinneren" av denne korttypen.)


Startet med å stanse ut to sett av baby-taggen, som jeg skal bruke som pendel på kortet.


På neste steg har jeg funnet fram mønsterark og kartong som jeg skal bruke på framsiden av kortet. På disse bruker jeg den største sirkeldiesen til å stanse ut en åpen sirkel, der jeg vil taggen skal "henge". 



Da jeg bruker flere lag med ark og kartong på mine kort, må jeg stanse sirkel på alle lagene. Den nederste som er "selve kortet", tegner jeg sirkel og klipper ut.




Her har jeg alle lagene ferdig stanset ut, og klare til å settes sammen.




Limer fasr en tråd/hyssing mellom de to taggene jeg stanset ut, som skal utgjøre "pendelen".



Her er baby-taggen festet med tråd i midtet. 
Neste steg er å feste tråden over og under på baksiden av det førtse panelet.

Her ser dere det første panelet festet sammen med "selve kortet", med baby-taggen "hengende" i midten.



Da man ser innsiden av kortet gjennom sirkelen på framsiden, har jeg valgt å lage en flipp, slik at skrivefeltet blir skjult bak. Denne har jeg bare festet bak det nederste mønsterarket, og den kan bare løftes opp for å lese hilsen. Ferdig resultat ser du på bildet under.



Håper dere enkelt forstod hvordan jeg har gått fram, og at det ikke ble alt for komplisert forklaring. Dette var veldig lett å lage, så dette er noe de aller fleste kan få til. Håper på å se mange snurre-kort fremover nå, og Lykke Til!!


Ingen kommentarer: