tirsdag 5. april 2016

Kjappiskort, steg for steg.

Hei 

I dag vil jeg vise dere et kjappiskort steg for steg. 



Jeg har farget et akvarellark med akvarellfarger 
(Ungene sine blyanter, så her trengs ingenting fancy og dyrt).
 Stempler stempelet og lar det ligge og tørke bittelitt. 
Bruker en vannpensel og maler fargen utover.
Bruk føner og tørk eller la det ligge til det er tørt. 
Stanser ut vimpeldies, stempler og monterer på 3d-pute. 
Og vips så har du et skikkelig fargerikt kort.  


Produktliste

Dies:
Stempel:
Kartong:

Susanne :)

søndag 3. april 2016

Lollipop-kort til konfirmanten



Denne gangen har jeg laget et lollipop-kort til en konfirmant. Jeg hiver meg på doili-bølgen, og har for første gang prøvd meg på et lollipop-kort. Har brukt mønsterpapiret Konfirmant-Turkis. Flott turkisfarge på den ene siden, og med converse-sko på den andre siden. Har brukt en av de nyeste stempel-platene til konfirmant, til tekst og tags. Baksiden har jeg beholdt hvit. til å skrive en hilsen til konfirmanten.






Produkter fra Kort & Godt:

Mønsterpapir:

Stempel:

Dies:

Bånd:

Div Pynt: 

torsdag 31. mars 2016

Posekort i pastellfarger



Denne gangen har jeg laget et posekort, som jeg ønsker å dele med Dere. Jeg er veldig glad i posekort, så dette var gøy å lage. Kjempe-fint med brunt, sammen med de nye arkene i pastell.




Her har jeg tatt i bruk mange av de stilige dies`ene som er å få fra Kort og Godt. Med dies kan man skape masse egen pynt, og lag på lag, uten å trenge så mye pynt i tillegg. Ballongdiesen og retroblomsten er så kjekk å bruke på restepapir, da jeg fikk brukt opp masse smårester en ikke får brukt til noe annet. Sjekk ut alle de fine diesa jeg har brukt på posekortet:








Baksiden av posekortet av bygget opp i samme farger som forsiden, og med en hyggelig stemplet hilsen til bursdagsbarnet. Pyntet med stansede retroblomster med perle i sentrum, og hilsen stemplet på en utstanset vimpel.






Produkter fra Kort og Godt:

Mønsterpapir: 


Dies:
108002 Die 118-erRetroblomster

Stempel:

Blonder:

Div Pynt:

tirsdag 29. mars 2016

Konfirmantkort



Det nærmer seg konfirmasjonstid med stormskritt, og jeg har hivd meg over produksjonen. Har denne gangen brukt noen av de stilige nye konfirmantarkene til Kort og Godt. En super turkis farge som passer like flott til gutt som til jente. Her har jeg brukt de til jente, pyntet med blomster og blonder i samme farge.




Her har jeg tatt i bruk en av de nye "Gratulerer"-dies, som jeg synes er så tøff. Har også brukt dies og mosegummi, og stanset ut "Kjære konfirmant". For den som titter ekstra godt etter, har jeg brukt nok en dies-nyhet. Og det er "Vimpeldies med søm", som er brukt under som et av lag på lag.






Produkter fra Kort og Godt:


Mønsterark:


Dies:


Stempler:


Div Pynt:

lørdag 26. mars 2016

Fra restepapir til småkort

Etter noen prosjekter har kommet til på scrapperommet, ligger det alltid igjen mye smått og litt større rester. Jeg prøver å være flink å bruke dem opp......og noen små enkle kort er jo alltid kjekt å ha liggende :)
Less is more heter det jo så fint :)







PRODUKTER FRA KORT & GODT:

Mønsterark:

107566 Papir Rapsodi lilla 2301


Dies:

108039 Die145 - Dekorramme rund






torsdag 24. mars 2016

Våren er her- nyt livet

Det er nesten ingen tvil nå om at våren har kommet, og jeg har latt meg inspirere til å scrappe i litt vårlige farger :) Rosa.......lysegrønt........lyseblått :)


Jeg har tørket støv av distressflaskene og funnet frem penselen også, det er lenge siden sist :)










Baksiden med  tag til å skrive på :)



PRODUKTER FRA KORT & GODT:


Mønsterark:




Dies:

108000 Die116 - Hjerter




Stempel:



Blomster:



Hampetråd:














tirsdag 22. mars 2016

Kurv med litt snadder i

Ja så var vi her igjen, og atter en gang er det min tur til å inspirere dere litt :)


Påsken er her for noen, mens andre av oss må jobbe litt til før ferien setter inn......
Snadder og kos hører påsken til, og jeg har laget en liten kurv som passer perfekt til å ha snadderet i :)


Det var håpløst å ta bilder av denne, uansett hvilken vinkel jeg tok fra...........ser den ut som en skjev ballong :D
Men jeg håper dere ser hva det er og lar dere inspirere :)







PRODUKTER FRA KORT & GODT:

Mønsterark:

107861 Papir Bryllup2 4060


Dies:

108033 Die139 - Tags (den lille)


Stempel:


Blomster:


Charm:

                                                 107162 Metall sommerfugl sølv 3111


                                                107258 Metall oval Bestevenn sølv 2909




























lørdag 19. mars 2016

tirsdag 15. mars 2016

Shakerkort

Hei ;-)


I dag vil jeg vise et shakerkort jeg har laget :-) Jeg digger shakerkort! Her har jeg brukt diamantstjerner inni shakere, og noen få er limt fast til bakgrunnen slik at de alltid sitter der og ikke lander nedi bunnen av shakeren. Gratulerer er stanset ut tre ganger og limt oppå hverandre, to ganger i hvit kartong og en gang i sort kartong, slik at jeg får litt skygge bak.






Kort og Godt produkter: