lørdag 21. september 2024

Følg dine drømmer

 


Noen ganger heier jeg på Rema - "Det enkle er ofte det beste". Dette kortet er nesten helt fritt for teknikker og greier. Med utgangspunkt i et av klippearkmotivene og et die-sett, mosegummi og klistremerker har jeg laget et kort hvor motivet får være helt i hovedfokus - enkelt og greit. 

Jeg har brukt disse produktene:

Her er noen bilder fra prosessen:


Først stanset jeg ut selve motivet - jeg brukte de to minste dieene fra settet, sånn at jeg fikk 3 deler: det innerste motivet, så en ramme og til sist et større panel. Så brukte jeg de to samme disene og stanset ut to ulike paneler i mosegummi. Pass på at mosegummipanelene er store, men bittelitt mindre enn det største motivarkpanelet. Du kan finklippe mosegummien senere, når lagene er montert sammen.

Lim de to motivarkdelene på mosegummien som vist på bildet over her.


Mosegummien er med på å bygge lag - og gi flott 3D-effekt.


Så limer du de to rammelagene oppå hverandre og limer selve hovedmotivet i midten. 


Pynt kortet med en tekst.


Og lim så hele greia til en kortbase. Enkelt og greit.


Ha en fin helg - og husk å følge dine drømmer!
Åshild

Ingen kommentarer: