torsdag 5. august 2021

Pinwheel tower card

I dag har jeg en trinnfortrinn til dere, håper dere skjønner og liker forklaringen min. 

Jeg ville ha et kort som var 4x4(10x10cm) på det største panelet. Da trenger jeg å kutte 4 stk paneler som er 1 tomme(2,5cm) bredere enn panelet jeg vil ha: 5x4 tommer(12,5x10cm). Firkanten i midten er alltid 1x1"(2,5x2,5cm), og så måler du deg ut derfra på størrelsen av kortet du vil ha. 

Så preger jeg alle 4 paneler på 1 tomme(2,5cm) på langsiden, da skal du få 4 paneler som ser ut som dette.



Du trenger altså 4 stk like paneler, som er 5x4"(12,5x10cm) og preget på 1"(2,5cm) på langsiden.



Disse skal nå limes sammen som en slags vifte(pinwheel). Sett det første panelet opp på høykant og sett panel nr. 2 inn mot bretten(hjørnet) på det første panelet.


Ha lim på ytterkanten av den lille bretten. Det skal limes inn mot brettekanten på det første panelet, slik som her. Pass på at du er helt inni hjørnet.



Neste panel skal inni det panelet du nettopp limte på, lim på samme måte helt inni hjørnet.




Nå har du 3 "blad" på viften.


Det siste panelet skal inni det du akkurat har limt på, og danner "blad" nr 4 i viften. Lim helt inntil brettekanten som før.


Nå skal den siste kanten limes fast, slik at det danner seg en full vifte. 



Her skal du også lime helt inntil bretten på forrige "blad".



Da skal det se slik ut :-)



Klart til å pyntes med mønsterark og bling. Den andre siden(venstre side) av kortet blir nå 3x4"(7,5x10cm). Lagt flatt blir kortet 7x4"(17,5x10cm).


Du kan se en Youtubevideo med fremgangsmåte her, om noe er uklart(i videoen er det brukt andre mål enn det jeg har brukt).








 


Kort og Godt produkter:

Ingen kommentarer: