torsdag 6. august 2020

Lek med farger


I dag vil jeg vise dere et fargerikt kort der jeg virkelig har kost meg med fargene. Jeg har brukt maskeringsteknikk for å lage bakgrunn med distress ink/oxide og har selvfølgelig brukt Copic Markers til å fargelegge blomsten. Jeg har brukt maskeringsark for å stanse ut mønsteret til bakgrunnen, og så stemplet jeg blomsten på et maskeringsark, klippet den ut og limte den på motivet før jeg farget bakgrunnen. 

Kortet måler 6x6 inch


Men det som jeg har gjort på dette kortet som kanske er mest uvanlig, er at jeg har brukt emossingpulver på sommerfuglen for at den skulle passe bedre til kortet. Egentlig er den i «sølvfarget» metall, men det følte jeg ble litt feil på dette kortet så jeg valgte å farge den. Det jeg gjorde var å presse den oppi embossingputen for så å strø lilla embossingpulver over den. Den lilla ble litt skarp, så mens den enda var varm etter embossingen hadde jeg på litt rosa embossingpulver, bare litt, og varmet den igjen. Til slutt dyppet jeg kantene i det rosa embossingpulveret, og nå følte jeg at den passet bedre til de fargene jeg hadde brukt på kortet.

Jeg har brukt følgende Distress ink/oxide til bakgrunnen:
Black soot
Chipped Sapphire
Seedless Preserves
Victorian Velvet
Antique Linnen

Her er fargene jeg brukte på Hortensiaen:
Blomster: V01, 06, 17, 09, BV08, YG03 og YG67
Blader: YG03, 17, 67, G29
Skygger: C5
Jeg har brukt hvit gel pen til «årene» på blomstene og bladene, og farget over med den lyseste av hver av tusjene (V01 på blomstene og YG03 på bladene) for at den ikke skulle bli helt hvit.


Her finner du produktene på dette kortet:

Da ønsker jeg dere en strålende torsdag

Kristina

Ingen kommentarer: