torsdag 29. august 2024

Juleklem

Hei og hopp. Elin her i dag med et veldig enkelt julekort. 


Jeg hadde et hvitt, tørrembosset panel liggende som jeg tenkte ville være perfekt som en bakgrunn for et enkelt kort. Jeg stanset ut den skriblede sirkelen og et par av lagene til julestjernen i en grågrønn kartong og lagde kortbasen av samme farge. 


For å lage litt dynamikk i kortet satte jeg det hvite panelet litt på skeiva på kortbasen med hjelp av 3D-teip. Jeg limte sirkelen direkte på det hvite panelet, men kun nede til venstre, der jeg visste at bladene mine kom til å dekke over. Da får sirkelen litt luft under resten og flyter litt over det hvite panelet. 

Jeg klippet bladene fra hverandre for å gjøre dem til individuelle blader, svertet litt mørk farge ved basen på hver og limte dem på. Under de store bladene satte jeg 3D-puter for å få litt løft opp fra kortet, mens de små er limt rett på, men bare ved basen så de også får litt løft. 

Jeg limte tre hvite bær i midten av bladarrangementet mitt og brukte en klistremerketekst til slutt, denne også satt på 3D-puter for en luftig effekt. 

Produkter brukt: 
Die 355 (skriblet sirkel) 
Die 302 (julestjerne)
ST1020 (klistremerke juleklem)
PB201 (pyntbær frost)


Ingen kommentarer: