torsdag 4. juli 2024

Klem

Hei og hopp! Jeg har et enkelt kort å vise frem i dag. Har du sett de nye utklippsarkene? De er så fine, og i dag har jeg brukt sommerfuglene fra MA1013. De er blå og helt fantastiske! 


Jeg ink smooshet lyseblått blekk på hvit kartong for å få lage litt liv i bakgrunnen. Sommerfuglene ser ut som de er vannmalt, så ink smooshing var et naturlig valg. Jeg klippet ut to av sommerfuglene, brettet vingene bakover og limte kroppene rett på kortet. Jeg satte på 3D-puter bak vingene så de stikker litt ut fra kortet.


Jeg stanset ut die 244; to i hvit kartong og én i en kraftfarget kartong. Jeg limte de tre sammen, men syns fortsatt ikke det var nok til å matche sommerfuglene, som virkelig stikker ut fra kortet, så jeg satte på 3D-puter bak teksten også. Ved å sette den på 3D-puter får man en skyggeeffekt man ikke kan oppnå ved å legge mange die cuts oppå hverandre, det blir nesten som om teksten flyter. Det at det er tre lag kartong som danner selve teksten gjør at den er solid nok til å kunne tåle postgang uten å bli knørvet. Jeg pyntet veldig enkelt med perler fra ST203, og limte faktisk også på en av de minste sommerfuglene på innsiden av kortet. 

Produkter brukt: 

MA1013 (sommerfugler)

Die 244 (klem)

ST203 (perler)


Ingen kommentarer: