lørdag 3. desember 2022

Serviettringer og nøkkelringer i makramé


Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget at Kort & Godt har mange forskjellige type hyssinger/hampnøster i sortimentet sitt - bare se HER. Og når jeg så det, så fikk jeg umiddelbart lyst til å hente fram igjen gamle kunster: MAKRAMÉ. 

Nå viste det seg at jeg hadde glemt det meste, så jeg måtte starte veldig enkelt. Ja, jeg vet ikke om det en gang kan kalles makramé dette - haha :) Men ett sted måtte jeg starte, og da falt valget på noen enkle serviettringer - laget med doruller og hamptråd. Her kommer bilder av framgangsmåten: 








Og NÅ er jeg i siget og fyrer løs med neste nivå - nemlig en nøkkelringpynt som du kan hekte rundt håndleddet. Det må jo være den perfekte gaven til rotehuer! 

Nøkkelringen er laget etter denne youtube-videoen: 







Og med dette sier jeg takk for meg fra Halvorsens hobbystue :) 
Håper du får en fin dag - med eller uten knuter på tråden... 

Ingen kommentarer: