lørdag 28. mai 2022

Til den kuleste jenta


 Hei alle sammen, Graciela her. I dag deler jeg mitt første innlegg som DT hos Kort og godt og dette har jeg gleda meg til. 

Jeg har laget et kort til ei kul jenta. Motivet er stemplet, fargelagt med akvarell og klippet rundt. Teksten er stemplet på en av merkelapper dies.

For a lage bakgrunnen, har jeg brukt alfabet dies til å lage min egen stensil, og påført hvit gesso. Og ellers hvit kartong og hvit mosegummi på de andre die cuts. Med vilje har jeg valgt flere nyanser i hvit, sånn at selv om de går ton i ton, vises godt alle elementene. 

 Blomstene er kuttet med die blomster i hvit mosegummi. Jeg har brukt bare den minste blomsten, og brukt varmepistol til å krympe litt mosegummi, da fikk blomstene mine alle forskjellige størrelser, men allikevel er den største liten. 

På dette bilde kan du lett  sett alle de forskjellige hvite elementer, mye som skjer, men blir ikke så rotete. Liker godt at alfabetet er bare en dies, da blir det så enkelt å lage stensil av den. 

Jeg pleier som vanlig å bruke rester jeg har igjen fra framsiden, til å pynte inne på kortene mine. 

Produkter jeg har brukt fra  Kort og godt:

DIE231 die gren 2319 

DIE214 die blomster 2144

DIE237 die sett med merkelapper 2371

DIE304 die alfabet 3040 

M410 stempel 4101 

KN477 knapp hjerte 18 mm 2193

TR125 bomullstråd mørk grå 9118

FO210 mosegummi hvit 0566

ST110 stickers perle 3mm gul 0764


God helg og kreativ hilsen fra Graciela.


Ingen kommentarer: